Sjø og container frakt
Vi kan tilby gunstige avtaler med både norske og internasjonale selskaper som driver med frakt via sjø.
Konkurransedyktige
Vi har svært konkurransedyktige rater med alle flyselskapene som opererer på norsk jord.
Internasjonale partnere
Vi har gode rater fra hele verden til Norge gjennom vårt solide agent nettverk overalt i utlandet
Pakking og merking
Vi håndterer også pakking, merking og sending av farlig gods / inkludert radioaktivt på fly ved behov.
Sjøfrakt
Import og eksport av varer har blitt viktigere og viktigere, i takt med at verden har blitt mer og mer globalisert. Etter pandemiutbruddet i 2020 har sjøfrakten blitt mer krevende å følge opp. Speditørens rolle har derfor blitt viktigere enn før. Planlegging av logistikkflyt er vesentlig.
All nødvendig dokumentasjon og lokale tollmessige forhold vil vi kunne bistå med via våre agentnettverk. Bøter og bryggeleie og containerleie kan oppstå hvis dokumentasjonen er mangelfull. Vi har erfarne ansatte med bred kunnskap om lokal og internasjonal eksport- og import befraktning. Våre ansatte svarer raskt på e-post eller telefon. Når vi avlaster kundene våre med den formelle prosessen sjøfrakt krever, vil kundene få en bedre mulighet til å fokusere kreftene på bedriftens kjernevirksomhet.
FCL- full container load (import og eksport)
Vi tar kontakt med agenter i avsender- og mottakerland, og videreformidler instruks og dokumentasjon til våre agenter i det aktuelle landet. Deretter vil vi booke plass på skip, containere, samt opphenting og lasting av container i tråd med kundeavtalen. Deadline og closingtime påvirker hvilken båtavgang vi rekker.
LCL - Less Container Load
Dersom mengden som skal fraktes er betydelig mindre, enn det man trenger for å fylle en 20’ container, kan det lønnes seg å benytte seg av LCL. Mange av disse prosedyrene likner operasjonene for FCL, men her er samlast med coloadere, mer betydningsfullt. Her benyttes stort sett vanlig bilfrakt, heller enn containertrekking ved henting og levering. Vi tilbyr LCL til alle de største sjørelaterte destinasjoner hele verden over. I enkelte situasjoner vil det kunne være fornuftig å samle opp gods fra forskjellige leverandører i samme land i et konsoliderende lager, slik at oversjøfrakten kan bli rimeligere. Mindre enn 1 cbm blir dyrere pr kg sammenliknet med større partier.